Hulp gezocht: olijven en natrium-arm dieet

  • Ellen de Jonge

    Hallo allen,

    Wie van u weet er iets over echt zoutloze olijven, die geschikt zijn voor hartpatienten?

    Bij de Gaia-Natuurwinkel hadden ze deze niet: met zout worden de olijven geconserveerd namelijk, en anders zouden er andere niet-biologische technieken worden toegepast voor het conserveren etc etc …

    Bestaan er olijven die zouder zout zijn geconserveerd?

    Waar kan ik deze krijgen? Liefst in de omgeving van Den Haag, maar anders wil ik er voor reizen binnen NL.

    Hebben deze een naam?

    Als deze niet bestaan, wat is dan het beste alternatief? Wie weet het?

    Kan je ze bijvoorbeeld in water leggen zodat het zout eruit gaat? Of bestaat er een merk dat zulke olijven heeft?

    Of kan ik ergens “verse” olijven krijgen in Nederland?

    Ik heb net op een site recepten gelezen met het getal nul bij Natriumgehalte (olijven).

    Als er mensen zijn die al een zoektocht gemaakt hebben zonder succes, dan wil ik dat ook weten. Dat scheelt mij ook weer zoeken. Ik bedoel: als het niet bestaat, dan bestaat het niet, maar het zou leuk zijn.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

    Ellen de Jonge

  • s.heijboer

    Beste Ellen

    Ik las je oproep en kan je vertellen dat je een natrium arm dieet zeer goed kan volgen met een Extra Virgin olijfolie .

    W ij importeren zelf rechtstreeks vanuit Kreta .(kissamos)

    Deze olie is superieur van smaak en kleur een aanrader voor alle mensen die gezond willen blijven .

    De olie is 100 % van een eerste persing en bevat geen natrium .

    Misschien had u dit alternatief al zelf bedacht… ook om onze olie bij u als particulier onder de aandacht te brengen.Succes met zoeken .Ik zal eens navragen bij mijn Griekse vrienden of er ook olijven te krijgen zijn zonder gepekeld te zijn Met vriendelijke groet Scarlett Heijboer Olijfolie Import . Eerlijk is heerlijk !

  • Ellen de Jonge

    Hallo S. Heijboer,

    Dank u voor uw reactie.

    Het gaat mij echt om de olijven, niet om olie. Dus als u dat zou willen vragen, of er zoutloze olijven bestaan … heel graag!

    Alvast bedankt hiervoor.

    Met vriendelijke groet,

    Ellen de Jonge