olijvenpluk arrangement in Midden Portugal

  • Elena

    In november zijn de eerste olijven rijp en begint de olijvenpluk. Onze eigen quinta (Retiro no Rio) telt 65 olijfbomen, daarnaast is het hier de gewoonte dat de eigenaren van de verschillende olijfgaarden elkaar helpen bij het plukken.

    Het arrangement:

    ‘s Morgens om 9 uur beginnen we met plukken, halverwege de ochtend is er een koffiepauze waarna we weer doorwerken tot aan de warme boerenlunch. De middag en avond zijn vrij te besteden. Een bezoekje aan de 14e eeuwse olijvenpers is een aanrader!

    U verblijft op indeling in een 4-persoons appartement met twee slaapkamers met elk twee 1-persoons bedden.

    Prijs per persoon per nacht Euro 20,- inclusief beddengoed, handdoekenset, koffie en warme lunch.

    Wilt u een slaapkamer voor uzelf dan bedraagt de prijs Euro 35,- per nacht.

    Minimum verblijfsduur is 4 nachten. Aan het eind van de periode krijgt u uiteraard een flesje olijfolie vers van de pers mee naar huis.

    Dit arrangement is geldig van zaterdag 6 november tot en met zondag 28 november 2010.

    Wilt u na afloop van dit arrangement nog wat langer bij ons verblijven, dan verlenen wij een korting van 15% op het geldende tarief.

    Meer informatie op www.retironorio.com

  • Nathalie Van den Eynde

    Elena,

    Goedavond,

    Graag had ik een 10-tal dagen olijven geplukt, maar ik kan nog geen concrete data opgeven. Hebt u reeds weet of er nog plek zal zijn…, want ik vermoed dat er heel wat gegadigden zullen zijn…

    Ik heb 2 jaren geleden olijven geplukt in Umbrië (IT), aan het Trasimeense meer en heb dus al een beetje ervaring; het is me zo goed bevallen dat ik al weer als olijvenplukker aan de slag wil.

    Kan u me misschien reeds de exacte locatie opgeven,

    Dank alvast!!!

    Met vriendelijke groeten,

    Nathalie Van den Eynde

    Antwerpen