gedroogde gezouten olijven

  • Ron

    Hoi allemaal,

    Al enige tijd (jaren) ben ik in Nederland op zoek naar gedroogde, gezouten olijven.

    Deze heb ik op Kreta gegeten en aangezien ik die erg lekker vondt ben ik er in Nederland in diverse Griekse winkels naar op zoek gegaan.

    Ook heb ik aan diverse vakantiegangers gevraagd deze voor mij mee te nemen als men ze kon vinden, echter steeds zonder resultaat. (of ze willen niet natuurlijk

    Mijn vraag dus aan jullie, wie weet waar ik die olijven kan kopen, en dan het liefst in regio Midden Nederland.

    Groetjes Ron

  • Margarita

    Beste Ron,

    Volgens mij bedoel je Kourmada olijf. Dit is een “zoete” olijf die met wat zout gegeten wordt en niet ingemaakt hoef te worden. Je eet ze rechtsstreeks van de boom. Je kunt ze bewaren in een pot met zout.

    Ze zijn erg zeldzaam en kosten 20 euro de kilo op de markt (heb ik me laten vertellen). Wij hebben zo'n boom in de tuin maar er zit erg weinig aan omdat hij al jaren niet gesnoeid is. Misschien volgend jaar beter.

    H.G. Margarita

  • rené

    hi ron,

    ik koop ze bij de turkse of marokkaanse winkeltjes.

    groeten renéRon schreef:

    >

    > Hoi allemaal,

    >

    >

    > Al enige tijd (jaren) ben ik in Nederland op zoek naar

    > gedroogde, gezouten olijven.

    > Deze heb ik op Kreta gegeten en aangezien ik die erg lekker

    > vondt ben ik er in Nederland in diverse Griekse winkels naar

    > op zoek gegaan.

    > Ook heb ik aan diverse vakantiegangers gevraagd deze voor mij

    > mee te nemen als men ze kon vinden, echter steeds zonder

    > resultaat. (of ze willen niet natuurlijk

    > Mijn vraag dus aan jullie, wie weet waar ik die olijven kan

    > kopen, en dan het liefst in regio Midden Nederland.

    >

    >

    > Groetjes Ron

  • E Veldhuizen

    Beste Renee, ik heb zon gedroogde olijven met rozemarijn uit Zuid Afrika, kom eens kijken in mijn internetwinkel www.onelifeliveit.nl

    met vriendelijke groet

    Eric Veldhuizen

    One life, live it